Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mobilní a webová aplikace pro sběr a analýzu graffiti
Kubiš, Matěj ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Práce se věnuje metodám sběru dat - fotografií ilegálních graffiti a řady metadat. Je součástí systému TagBust vyvíjeného za účelem prevence a vymáhání škod způsobených na majetku tímto druhem vandalismu. Velký důraz je kladen na implementaci aplikace pro mobilní zařízení jakožto rychle expandující platformu.
Mobilní aplikace pro detekci graffiti tagů
Chovaneček, Přemysl ; Teuer, Lukáš (oponent) ; Špaňhel, Jakub (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na rozpoznávání objektů v obraze za použití principů umělé inteligence. Řeší detekci podpisů autorů v oblasti umění zvané graffiti. Zabývá se základní problematikou této oblasti a dále poukazuje na použití počítačového vidění a jeho následnou, praktickou aplikaci na mobilních zařízeních, konkrétně tedy na platformě Android. Zvolenou neuronovou sítí byl model   ssdMobileNet_v2 . Naučený model dosahuje přesnosti mAP 73.5.% při hodnotě IoU 0.6. Po provedení procesu kvantizace byla pak přesnost snížena na 68.5%. Samotná mobilní aplikace poskytuje real-time detekci a několik dalších potřebných funkcí pro lokalizaci a sběr dat.
Hevlín – sídlo v krajině
Hajšmanová, Adéla ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Diplomová práce Vybité-nabité – nová energie pro celnici se zabývá návrhem areálu komunitního a kulturního centra reflektující specifika pohraničního venkovského regionu s přidruženou funkcí ubytování. Těžištěm práce je konverze dnes nevyužívané historické budovy celnice v blízkosti hraničního přechodu Hevlín-Laa an der Thaya na atraktivní místo sloužící především místním obyvatelům jako zázemí pro jejich aktivity a zároveň přinášející do regionu nový rozměr kulturního vyžití. Návrh dispozičních a provozních změn přizpůsobuje budovu nové funkci a zároveň vyzdvihuje některé kvality jejího současného stavu. Areál je doplněn novostavbou s funkcí ubytování určeného především vodákům a cyklistům cestujícím po mezinárodních cyklostezkách, které protínají řešenou lokalitu. K tomuto účelu slouží i nově navrhovaný sad-kemp obklopující budovy.
POST-GRAFFITI: PROLÍNÁNÍ MALÍŘSTVÍ A GRAFFITI NEJEN V SOUČASNÉ ČESKÉ MALBĚ
DRAŽAN, Richard
Práce se zabývá současným výtvarným fenoménem post-graffiti. Mapuje jeho vývoj a osobnosti a pokouší se obsáhnout, co lze za dílo post-graffiti považovat a určit tak jeho hranice. Jsou zde představeni současní zahraniční a tuzemští umělci, především, ale ne pouze, malíři, tvořící alespoň částečně v tomto stylu a jejich dosavadní dílo. Práce se tak snaží o detailní popis a formální analýzu tohoto fenoménu a zároveň mapuje současnou českou post-graffiti scénu. V textech jsou na základě zkoumání vytyčeny dva základní způsoby přístupu umělců k tvorbě post-graffiti obrazů. Jsou zde také popsány sub-žánry tohoto fenoménu. Práce se snaží artikulovat i motivace, které vedou jedince k přechodu z ilegální malby v městském exteriéru k malbě ateliérové. Jedna kapitola je věnována estetické komparaci abstraktního expresionismu a post-graffiti. V krátké části je zde také zastoupen popis a vývoj české graffiti scény. V druhé části se práce věnuje zejména intepretaci děl českých výtvarníků, která lze v jejich současné tvorbě, či části jejich výtvarné kariéry označit jako post-graffiti. Tato část také obsahuje komparaci vlastností českého a světového post-graffiti. Dále je zde aplikována teoretická argumentace vysokého a nízkého umění na vztah mezi graffiti a post-graffiti. Této problematiky, hierarchizace umění, se práce dotýká v celém jejím průběhu.
Fotografický fenomén UrbEx aneb opuštěnost ve fotografii
Vacková, Aneta ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na fotografický fenomén, Urban Exploration, známý také jako "UrbEx". Bakalářská práce se věnuje otázce, proč místa zůstávají opuštěná a porovnává český a obecně zahraniční přístup k urbexu. Cílem je zjistit, zda jsou "městští průzkumníci" schopni pomoci opuštěným stavbám svými fotografiemi. Nejprve jsou vymezeny pojmy úzce související s městským průzkumem jako je industria, tafofilie, graffiti a psychogeografie. Dále je představena historie od romantismu až po současnost. Stručně jsou zmíněny nejzásadnější osobnosti, jež jsou spjaté s objevováním opuštěných míst, mezi něž patří např. André Breton, Guy Debord, Jeff Chapman. A skupiny, které fenomén pomáhaly formovat, tj. San Francisco Suicide Club, Action Squad, Cave Clan a Diggers of the Underground Planet. Ze světové ukázky urbexu byla vybrána Pripjať a tzv. Chtâteau Congo. Avšak nejvíce pozornosti je věnováno stavbám na území České republiky, z nichž byl zvolen cínový důl Rolava a kostel sv. Jiří v Lukové, který je ideálním příkladem, jak urbex může určitým způsobem pomoci k záchraně opuštěných budov. Klíčová slova Urbex, průzkum, opuštěná místa, fotografie
Kulturní význam grafiti a jeho obraz v médiích
Rufer, Jan ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Cílem této práce je představit fenomén graffiti sérií fotografií, přiblížit subkulturu související s jejich tvorbou a zasadit ji do kontextu současného mediálního prostředí v České republice. Obsah praktické části vznikal ve spolupráci s českou writerskou crew CSR během několika různých akcí. V teoretické pasáži se věnuji stručnému představení historie, vývoje a proměn této subkultury u nás. Práce se skládá ze dvou segmentů - teoretického a praktického. Praktický je zpracován formou fotoknihy s názvem Umění pod rouškou noci. Jedná se o hlavní pilíř této bakalářské práce. Fotografie byly pořízeny digitálním i analogovým fotoaparátem v průběhu roku 2021 až začátkem 2022. Mají za úkol dokumentovat samotný proces tvorby graffiti očima nezúčastněného pozorovatele a to při různých příležitostech i v rozdílných prostředí. Není tolik zaměřen na samotný proces fotografování, ale spíše na obsah daných snímků. V teoretické části se zaměřuji na způsob, jakým je graffiti, a subkultura s ním spojená, vnímána vybranými tuzemskými médii a jaký obraz o této umělecké disciplíně utvářejí v očích veřejnosti. Tento segment v první řadě definuje specifický slang používaný aktéry na této scéně. Dále stručně představuje vývoj graffiti v České republice jako takového. Klíčová slova Fotografie, graffiti, writer, NNK, TCP,...
Kulturní význam grafiti a jeho obraz v médiích
Rufer, Jan ; Géla, František (vedoucí práce) ; Silverio, Robert (oponent)
Praktická bakalářská dokumentuje tvorbu graffiti. V praktické části dokumentuje práci české writerské crew CSR, během několika různých akcí a v teoretické části představuje historii, vývoj a proměnu subkultury graffiti v České republice. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Praktická část, nazvaná Umění pod rouškou noci, je hlavní částí této bakalářské práce. Fotokniha se skládá z série fotografií pořízených na digitální i analogový fotoaparát. Fotografie vznikaly během roku 2021 a začátkem roku 2022. Cílem této práce je představit fenomén graffiti sérií fotografií. Fotografie dokumentují samotný proces tvorby graffiti z role pozorovatele při různých příležitostech v rozdílných prostředí. Práce má za cíl prezentovat v praktické části samotný proces tvorby a dokumentovat ho. V teoretické části se zaměřuji i na způsob, jakým je graffiti (a subkultura s ním spojená) vnímána ve vybraných tuzemských médiích a jaký obraz o této umělecké disciplíně média předávají veřejnosti. V teoretické části v první řadě definuji slang, který je v subkultuře používán. Dále stručně představuji, jak se v ČR graffiti vyvíjelo. V teoretické části se nezaměřuji blíže na proces fotografování, ale spíš na to, co jsem fotil.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.